Nederlands

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Retourbeleid

Retourbeleid voor consumenten

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. Unbound VR hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product te retourneren.

Omdat verzending op risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. De goederen dienen compleet en (indien redelijkerwijs mogelijk) in originele verpakking en onbeschadigd teruggestuurd te worden. Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening.

Wij betalen u doorgaans terug met dezelfde betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Let er op dat uw retourzending aan een aantal voorwaarden moet voldoen om in aanmerking te komen tot een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Het geretourneerde product mag uit de verpakking worden gehaald om te bekijken, maar dient (wanneer u ervoor kiest om het product te retourneren) in goede staat teruggezonden te worden. Een product dat duidelijke gebruikerssporen bevat, accessoires zoals kabels of handleidingen mist, en/of waarvan de doos is gescheurd/beschadigd kunnen resulteren in een restocking fee. De hoogte van deze fee is afhankelijk van de staat van het product.

Retourbeleid voor zakelijke klanten

U heeft zakelijk iets besteld maar wenst iets te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. (Ook wanneer u iets zakelijk heeft besteld voor eigen gebruik). Zo heeft u als bedrijf onderzoeksplicht en bent u uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).

Een bestelling kan als zakelijk worden gezien wanneer deze voldoet aan een (of meerdere) bestelgegevens/voorwaarden:

  • U heeft een bestelling geplaatst via onze zakelijke website (het webadres (URL) eindigt op /zakelijk);
  • U heeft tijdens het aankoopproces een bedrijfsnaam opgegeven;
  • U heeft een bestelling geplaatst op een zakelijk/bedrijfs e-mailadres (eindigend op '@bedrijfsnaam.nl';
  • U een product heeft besteld dat uitsluitend voor zakelijke klanten is bedoeld (zoals Google Glass 2, Microsoft HoloLens 2, Varjo XR-3 etc.).

Wilt u toch een zakelijke bestelling naar ons retour sturen? Meld deze dan altijd eerst aan door een e-mail te sturen naar: [email protected] en u ontvangt van ons de retourvoorwaarden om uw bestelling naar ons terug te sturen. Voor zakelijke bestellingen hanteren wij doorgaans een restocking fee (beginnend bij 20% van het aankoopbedrag, wat kan oplopen afhankelijk van de staat van het product).

Retour sturen van uw product(en)

Niet tevreden met uw bestelling? Dan heeft u altijd 14 dagen de tijd om uw bestelling bij ons retour aan te melden. Kijk op onze pagina Ruilen & Retourneren om te zien hoe u dit kunt doen.

is toegevoegd aan je winkelmandje.