Unbound virtual reality

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Toch niet blij met je bestelling? Dat kan! Je kunt eenvoudig binnen 14 dagen jouw bestelling bij ons retour aanmelden. De retourtermijn gaat in op de dag dat je jouw bestelling hebt ontvangen. Let op: voor zakelijke bestelling gelden er andere retourvoorwaarden dan voor consumenten. Wil je een zakelijke bestelling retour sturen? Bekijk dan onze Algemene retour voorwaarden.

Wanneer we jouw retour hebben ontvangen, wordt deze door onze retourafdeling gecontroleerd op de staat en werking van het product (indien van toepassing). Het verwerken van jouw retour kan tot maximaal 10 werkdagen duren (maar je ontvangt in veel gevallen al eerder bericht van ons).

Hoe meld ik mijn retour aan?

Jouw retour aanmelden is heel simpel. Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van jouw product(en) bij ons aan. Je kunt dit eenvoudig doen door een e-mail te sturen naar onze klantenservice (service@unboundvr.nl) of via onderstaande button naar ons contactformulier te gaan. Vermeld hierbij jouw ordernummer zodat we je snel van dienst kunnen zijn.

Stuur ons een bericht

Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een e-mail met daarin jouw RMA nummer en retourinstructies. Via ons online retourplatform kun je eenvoudig zelf het terugsturen van de producten regelen. Vul hiervoor jouw bestelnummer en e-mailadres in waarmee je de bestelling bij ons hebt geplaatst. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening, tenzij de schuld bij ons ligt (bijvoorbeeld wanneer je een verkeerd product van ons hebt ontvangen).

Let er op dat je retour aan een aantal voorwaarden moet voldoen wanneer je het naar ons terugstuurt:

  • Stuur jouw producten in de originele verpakking en inclusief alle accessoires naar ons toe.
  • Zet jouw gegevens terug naar de fabrieksinstellingen (indien dit van toepassing is).
  • Zorg ervoor dat je retour in een goed beschermende doos naar ons wordt teruggestuurd. Zo voorkom je dat het product beschadigd bij ons retourcentrum aankomt.

Zakelijk

Voor zakelijke bestelling gelden andere regels en wetten dan voor consumenten (ook wanneer je een zakelijke bestelling hebt geplaatst voor eigen gebruik). Zo heb je als bedrijf of organisatie een ‘onderzoeksplicht’ naar de bestelde producten en ben je uitgesloten van het retourrecht (de wet ‘Kopen op Afstand’).

De bestelling kan als zakelijke worden beschouwd wanneer deze voldoet aan een, of meerdere, van de volgende voorwaarden:

  • De bestelling is geplaatst via onze zakelijke webshop.
  • De bestelling is geplaatst met een zakelijk/bedrijfs e-mailadres (eindigend op ‘@bedrijfsnaam.nl’).
  • Er is een bedrijfsnaam opgegeven tijdens het bestelproces.
  • Er is een product besteld dat strikt voor zakelijk gebruik is bedoeld (zoals Google Glass 2, Microsoft HoloLens 2, Varjo XR-3 etc.).

Ben je toch niet tevreden over jouw (zakelijke) bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice (service@unboundvr.nl). Voor het verwerken van een zakelijke retour rekenen wij doorgaans 15% verwerkingskosten. Is jouw bestelling nog niet verzonden? Dan kun je deze zonder verplichtingen nog tijdig annuleren. Hier worden geen annulerings- of verwerkingskosten voor berekend. Voor meer informatie zie ook onze Algemene retour voorwaarden.

Annuleren

Heeft u al een bestelling bij ons geplaatst, maar wilt u deze toch wijzigen of annuleren? Dat kan! Stuur een e-mail naar onze klantenservice met het verzoek om uw order te wijzigen of annuleren. Vergeet hierbij niet uw ordernummer te vermelden. Let op: het annuleren van uw bestelling kan allen wanneer uw pakket nog niet verwerkt is. Wanneer uw pakketje al onderweg is, is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. In dat geval kunt u het pakketje aan de deur weigeren waardoor de bezorger deze mee terug neemt, of u kunt via bovenstaande retourstappen het pakket naar ons terugsturen.

Klachtenregeling

Particulier

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken bij onze klantenservice. Wij proberen u dan zo goed mogelijk van dienst te zijn om tot een gewenste oplossing te komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur Geschilbemiddeling. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Zakelijk

Een probleem is altijd vervelend, zeker als je er met een van onze medewerkers niet direct uit komt. Graag willen we samen kijken naar een oplossing voor je klacht. Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk om van te horen als je klachten hebt over onze dienstverlening. Doe dit - mede om eventuele schade te beperken - zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die je op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in jouw belang om je klachten schriftelijk kenbaar te maken.

Als je een klacht bij ons indient, wordt die uiterlijk binnen 14 dagen beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij je binnen 14 dagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten. Je kunt je klacht op per e-mail zenden naar service@unboundvr.be.

is toegevoegd aan je winkelmandje.