Unbound virtual reality

Valued Shops

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

retourbeleid

Retourbeleid

Retourneren voor consumenten

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. Unbound VR hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product te retourneren.

Omdat verzending op risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. De goederen dienen compleet en (indien redelijkerwijs mogelijk) in originele verpakking en onbeschadigd teruggestuurd te worden. Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening.

Wij betalen u doorgaans terug met dezelfde betaalmethode als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Let er op dat uw retourzending aan een aantal voorwaarden moet voldoen om in aanmerking te komen tot een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Het geretourneerde product mag uit de verpakking worden gehaald om te bekijken, maar dient (wanneer u ervoor kiest om het product te retourneren) in goede staat teruggezonden te worden. Een product dat duidelijke gebruikerssporen bevat, accessoires zoals kabels of handleidingen mist, en/of waarvan de doos is gescheurd/beschadigd kunnen resulteren in een restocking fee. De hoogte van deze fee is afhankelijk van de staat van het product.

Retourneren voor zakelijke gebruikers

U heeft zakelijk iets besteld maar wenst iets te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. (Ook wanneer u iets zakelijk heeft besteld voor eigen gebruik). Zo heeft u als bedrijf onderzoeksplicht en bent u uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).

Een bestelling kan als zakelijk worden gezien wanneer deze voldoet aan een (of meerdere) bestelgegevens/voorwaarden:

  • U heeft een bestelling geplaatst op onze zakelijke website;
  • U heeft tijdens het aankoopproces een bedrijfsnaam opgegeven;
  • U heeft een bestelling geplaatst op een zakelijk/bedrijfs e-mailadres;
  • Uw bestelling wordt afgeleverd op een zakelijk adres.

Wilt u toch een zakelijke bestelling naar ons retour sturen? Meld deze dan altijd eerst aan door een e-mail te sturen naar: retouren@unboundvr.nl en u ontvangt van ons de retourvoorwaarden om uw bestelling naar ons terug te sturen. Voor zakelijke bestellingen hanteren wij doorgaans een restocking fee (doorgaans variërend tussen 15% en 35% van het aankoopbedrag, afhankelijk van de staat van het product).

Retour sturen van uw product(en)

Heeft u bovenstaande gelezen en besluit u het product naar ons retour te sturen? Meld uw retour dan altijd eerst aan door een e-mail te sturen naar retouren@unboundvr.nl. U ontvangt van ons de retourvoorwaarden en het retournummer dat aan uw retourzending is gekoppeld. Belangrijk: zorg er voor dat u het retournummer duidelijk vermeld bij uw retourzending zodat er geen vertraging in het retourproces oploopt.

Retourzending kunnen worden verzonden naar het volgende adres:

  • Ter attentie van: Unbound VR Retouren
  • Wijchenseweg 132
  • 6538 SX Nijmegen
  • Nederland
  • Onder vermelding van uw retournummer

Het product is succesvol aan uw winkelwagen toegevoegd.